tunnels, watervallen en veerboten - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van ellie en ronnie - WaarBenJij.nu tunnels, watervallen en veerboten - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van ellie en ronnie - WaarBenJij.nu

tunnels, watervallen en veerboten

Door: ellie en ronnie

Blijf op de hoogte en volg ellie en ronnie

14 Augustus 2010 | Noorwegen, Stavanger

Zo vandaag van Bergen naar Stavanger.
In Bergen hebben we wat rond geslenterd en genoten van de zon op een terrasje.
Vandaag moesten we bijna 6 uur rijden voor 350 kilometer. Door dat de weg zo slingerde kun jij weinig snelheid houden waardoor het zo lang duurt. Onderweg nog gestopt bij een krachtcentrale. Helaas was die niet meer in werking. Daarna nog naar een stuk de berg op gereden waar een grote dam was. Er was ook nog een soort treintje super steil omhoog maar die reed helaas niet op dat moment. Daarna weer verder gereden en veel tunnels soms 7 kilometer lang en vele watervallen gezien. Ook 2 x lang op de veerpont gemoeten. Het was een lange rit maar wel mooi. Doordat de rit vandaag zo lang was zag je op een gegeven moment ook weer dat de omgeving veranderde. Van hoge grillige rotsen zonder iets tot mooie glooiende bergen alsof je in Schotland of zo rijdt. Ja het was een mooi ritje vandaag. Nu morgen nog wat kilometers rijden voordat we om 19 uur op de boot kunnen en die dan 3 uur duurt. Daarna naar het hotel in Denemarken zijn we dan al weer. Daar 1 nachtje slapen en dan naar huis. En dat was dan onze reis alweer.

• 15 Augustus 2010 - 07:37

Sylvia:

hoi hoi luitjes

geniet nog lekker van de laatste dag...zit het er voor jullie ook weer op,wens jullie een goeie terugreis,en dan zien we elkaar van de week wel weer,gezellig

• 15 Augustus 2010 - 10:28

Annemarie:

Goede middag kilometer rijders,wat een afstanden.Wel weer een mooi verhaal en prachtige foto's! Jullie hebben weer een prachtige vakantie gehad en veel gezien. Op na ons kikker-landje. De reis zit er voor jullie bijna op!! Geniet er nog even van.En dan op weg na huis. Weer lekker in je eigen bedje en jullie grote vriend DUKE ophalen. Ook weer heerlijk om na uit te kijken. Rij voorzichtig na huis!!Goede terug reis.Vond het erg leuk om jullie weer te volgen. Zie jullie. Liefs AnneMariexxx

• 15 Augustus 2010 - 12:22

Karin:

Wauw wat een prachtige omgeving zeg en leuke verhaaltjes. De watervallen zijn prachtig. Ja dat was nou ook echt een reisje voor mij (maar dan wel MET wandelschoenen). De volgende keer ga ik mee??
    Gisteren ben ik met de luchtballon mee geweest het was echt geweldig. We zijn vlak bij jullie vorige huis opgestegen.Ook het uitzicht op het grindgat en het rijkswald was prachtig. eigenlijk zou zo`n ballonvlucht in Noorwegen ook wel super zijn,toch. groetjes Karin en de rest

• 16 Augustus 2010 - 09:06

Sandra:

Dat zijn hele afstanden, maar wel de moeite waard begrijp ik. Mooie foto's. Tjeetje is jullie vakantie alweer bijna voorbij, de tijd vliegt. Have fun !
    Groetjes